Wat heb je vandaag aan je W124 gedaan???
-
Gash
Re: Wat heb je vandaag aan je W124 gedaan???
Die ziet er fris uit zeg! Hopelijk is 'ie in orde. Krijgt íe tot die tijd een mooie plek in de huiskamer? 
-
Jaccobrand
Vandaag de middenconsole afgemaakt. het oorspronkelijk manchet was helemaal vergaan en kreeg ik met geen mogelijkheid teruggeplaatst in de rand rond de pook. Heb toen van een nieuwer type een afdekrand gekocht en deze op maat geslepen. Was weer even werk, maar ik heb nu voor 30 euro kosten weer een middenconsole die er enigszins goed uitziet.
-
StijnTheRock
Jaccobrand schreef: Vandaag de middenconsole afgemaakt. het oorspronkelijk manchet was helemaal vergaan en kreeg ik met geen mogelijkheid teruggeplaatst in de rand rond de pook. Heb toen van een nieuwer type een afdekrand gekocht en deze op maat geslepen. Was weer even werk, maar ik heb nu voor 30 euro kosten weer een middenconsole die er enigszins goed uitziet.
Hoi Jacco, prachtig exemplaar! Doe mij er ook maar zo eentje ALsjeblieft
-
StijnTheRock
Van het weekend nieuwe BETERE lampjes in de koplampen gedaan, olie niveaus bijgevuld, op advies van..sloten met grafietpoeder behandeld, Isolatiemateriaal aangebracht aan de binnenkant motorkap en de auto voor het eerst eens weer GRONDIG schoongemaakt!
Mijn multiriem joelt een heel klein beetje, doet ie al 40.000 KM terwijl hij er op het oog prima uitziet, elke keer doe ik er wat WD40 bij en dan issie weer een week stil. Ik vind het nogal wat om voor dat geluidje een spanrol, multiriem en demper te (laten) vervangen) Dus dat doe ik voorlopig toch maar niet.
Mijn multiriem joelt een heel klein beetje, doet ie al 40.000 KM terwijl hij er op het oog prima uitziet, elke keer doe ik er wat WD40 bij en dan issie weer een week stil. Ik vind het nogal wat om voor dat geluidje een spanrol, multiriem en demper te (laten) vervangen) Dus dat doe ik voorlopig toch maar niet.
- Bijlagen
-
- Schoonmaak motorkap
- IMG-20150222-WA0002 (1).jpg (64.72 KiB) 2947 keer bekeken
-
- Het begin..
- IMG-20150221-WA0001 (2).jpg (223.75 KiB) 2947 keer bekeken
-
- byna klaar.
- IMG-20150221-WA0004 (1).jpg (150.67 KiB) 2947 keer bekeken
-
- Grondige schoonmaak!
- IMG-20150222-WA0001 (1).jpg (210.76 KiB) 2947 keer bekeken
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Henk
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
- Contacteer:
De teller van de W124 hier op gezet.
En tussen de 10.000 km beurten behoef ik nog steeds geen olie bij te vullen.
Een top blok en auto!
En tussen de 10.000 km beurten behoef ik nog steeds geen olie bij te vullen.
Een top blok en auto!
-
LangeWout
Hallo Henk, dat is een mooie kmstand. Ik heb vroeger veel Volvo's gereden en dan vond ik het leuk de
kilometerstanden te fotografieren (je weet wel camera met een film rolletje erin)
Groet Wouter.
kilometerstanden te fotografieren (je weet wel camera met een film rolletje erin)
Groet Wouter.
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Henk
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
- Contacteer:
Dat is dan lang geleden, nu is het gewoon super de camera in de GSM!
De werkelijke stand is 1.444.444,1 miljoen meer dus, maar dat met een ander blok, dit blok nu 11 keer de wereld rond, het onderstel is veel vaker rond geweest als taxi.
De werkelijke stand is 1.444.444,1 miljoen meer dus, maar dat met een ander blok, dit blok nu 11 keer de wereld rond, het onderstel is veel vaker rond geweest als taxi.
-
StephanBenz
- Expert Boarder

- Roepnaam: Stephan
- Type wagen: 300D Turbo
- Bouwjaar: 1990
- Opmerkingen / andere wagens.: 250TD 1990
Al zo'n week en 1500 km kraakde de fuseekogel links voor behoorlijk.
Bij Wensink een nieuwe gehaald en dus maar vervangen, hij is nu weer mooi stil met sturen
Bij Wensink een nieuwe gehaald en dus maar vervangen, hij is nu weer mooi stil met sturen
-
DJS
- Diamant Boarder

- Type wagen: 250TD
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
Goed dat je een krakende fuseekogel meteen vervangt. Anders zat je over en paar weken waarschijnlijk met een wiel in je spatbord.
Het is verstandig om de andere ook meteen te vervangen als dat niet onlangs gebeurt is. Die heeft er waarschijnlijk net zo lang ingezeten en met de 20 euro die zo'n fuseekogeltje kost, wil je ook geen risico lopen. 
-
200 D
Afgelopen zaterdag op pad geweest voor een lederen interieur voor in de 300D.
Was helaas voor mij te ver versleten..
Maar onder bonte hoezen op zolder bleek nog hetzelfde beige interieur te liggen als het mijne..
Door de hoezen zeer netjes gebleven.
Dus alles opgeladen incl. deurpanelen, rubbers, stoelen, achterbank, vloermatten, alles.
Blijft het interieur dus mooi origineel.
Vandaag de achterste panelen even behandeld met de Lucas-strips, de voorste volgen van de week.
Achterbank en leuning al vervangen, ziet er weer netjes uit.
Moet alleen de armsteun en stoelverwarming over gaan zetten.
Ben er nog niet helemaal aan uit hoe, maar dat zal wel goed komen..
Langzaam aan wordt de 300 dus weer in zijn oude glorie hersteld..
Gr. Ren├®.
Was helaas voor mij te ver versleten..
Maar onder bonte hoezen op zolder bleek nog hetzelfde beige interieur te liggen als het mijne..
Door de hoezen zeer netjes gebleven.
Dus alles opgeladen incl. deurpanelen, rubbers, stoelen, achterbank, vloermatten, alles.
Blijft het interieur dus mooi origineel.
Vandaag de achterste panelen even behandeld met de Lucas-strips, de voorste volgen van de week.
Achterbank en leuning al vervangen, ziet er weer netjes uit.
Moet alleen de armsteun en stoelverwarming over gaan zetten.
Ben er nog niet helemaal aan uit hoe, maar dat zal wel goed komen..
Langzaam aan wordt de 300 dus weer in zijn oude glorie hersteld..
Gr. Ren├®.
- Arpad
- Gold Boarder

- Type wagen: 320TE
- Opmerkingen / andere wagens.: Met 320 motor.
280SL 1977 (restauratie) - Locatie: Rijen
- Contacteer:
Gelukkig heb ik geen reservewiel, nu hoef ik er nog maar drie te doen, voor en na. Schoongemaakt, rand gepolijst, en binnenkant kleur 199 gespoten,
-
Jaccobrand
Vandaag heb ik de 4 Gullideckel velgen op de W124 gezet, nu alleen de bouten nog een beetje netjes afwerken met plastic kapjes.
-
Papyrus
- Gold Boarder

- Type wagen: 250D
- Bouwjaar: 1991
- Opmerkingen / andere wagens.: E300D 24v
Gisteren de hele dag bezig geweest aan de mijne.
Oude zelfgemaakte hoedeplank verwijderd met luidsprekers wat een gedoe . Kopsteunen moeten verwijderen. Heb nu de juiste deksels met luidspreker en isolatie gemonteerd. Alles origineel natuurlijk. Alleen na de hele dag deuren open was de batterij plat Ôÿ║ dan begint startrelais te knipperen zeker?
Oude zelfgemaakte hoedeplank verwijderd met luidsprekers wat een gedoe . Kopsteunen moeten verwijderen. Heb nu de juiste deksels met luidspreker en isolatie gemonteerd. Alles origineel natuurlijk. Alleen na de hele dag deuren open was de batterij plat Ôÿ║ dan begint startrelais te knipperen zeker?
- Linfiel
- Silver Boarder

- Type wagen: 300TE
- Opmerkingen / andere wagens.: Starlet.
BMW 318i - Locatie: Den Helder
Dan was de battery ook al niet best geweest denk, zo'n binnenlampje moet toch wel de hele dag kunnen branden zonder dat de battery hier last van heeft, ze vinden dit meestal wel lekker helemaal leeg en weer vol laden.
Groet. linfiel.
-
Hanegem
Gisterenochtend de Rode Barones in bad gedaan.
-
JosW124
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Jos
- Type wagen: E250T Diesel
- Bouwjaar: 1993
- Opmerkingen / andere wagens.: E250 T Diesel 1993
250TD 1991
250TD
1987
Panther M120 1959/zijspan.
Panther M100 1960/zijspan.
Panther 1954 M75 Stroud MK IV.
BMW R80GS
BMW R75/5 - Locatie: Frankrijk, Grandchamp Les Ardennes.
Dag Theo,
Ik zie rode auto's altijd na een lange tijd dof worden.
Ook Benzen, hier in de buurt rijdt er ├®├®n rond, ook helemaal dof wittig uitgeslagen
Hoe houd jij de jouwe mooi?
Heb me laten vertellen dat dat door de grondstoffen komt die in de rode lak zitten.
Groet,
Jos,
France.
Ik zie rode auto's altijd na een lange tijd dof worden.
Ook Benzen, hier in de buurt rijdt er ├®├®n rond, ook helemaal dof wittig uitgeslagen
Hoe houd jij de jouwe mooi?
Heb me laten vertellen dat dat door de grondstoffen komt die in de rode lak zitten.
Groet,
Jos,
France.
Geluk is een oude Mercedes met een volle tank.
-
Jaccobrand
Dat heet "verkrijten" van de lak, een probleem dat vroeger nog wel een optrad, vooral met rood en blauw. Huidige lakken hebben hier geen last meer van.
-
StephanBenz
- Expert Boarder

- Roepnaam: Stephan
- Type wagen: 300D Turbo
- Bouwjaar: 1990
- Opmerkingen / andere wagens.: 250TD 1990
Helaas heb ik te weinig tijd om de andere ook nog te vervangen, vond hem bij Wensink trouwens best prijzig, iets boven de 35 euro zo uit mijn hoofd.DJS schreef:Goed dat je een krakende fuseekogel meteen vervangt. Anders zat je over en paar weken waarschijnlijk met een wiel in je spatbord.Het is verstandig om de andere ook meteen te vervangen als dat niet onlangs gebeurt is. Die heeft er waarschijnlijk net zo lang ingezeten en met de 20 euro die zo'n fuseekogeltje kost, wil je ook geen risico lopen.
Had nog een kogel zonder sterretje proberen te bestellen, alleen kwam de autozaak hier met FEBI aan zetten, daar lees ik alleen maar gedoe over hier op het forum.
Dus ben maar voor orgineel gegaan, was wel 2 keer zo duur, maar dan heb je wel wat
Vandaag de stekkerdoos vervangen, deze bleek colledig geoxideerd te zijn van binnen, ik kwam hier achter nadat de verlichting van de aanhanger het maar deels deed.
Heerlijk dat het altijd van die simpele dingetjes zijn aan deze auto's
-
JosW124
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Jos
- Type wagen: E250T Diesel
- Bouwjaar: 1993
- Opmerkingen / andere wagens.: E250 T Diesel 1993
250TD 1991
250TD
1987
Panther M120 1959/zijspan.
Panther M100 1960/zijspan.
Panther 1954 M75 Stroud MK IV.
BMW R80GS
BMW R75/5 - Locatie: Frankrijk, Grandchamp Les Ardennes.
Altijd, maar dan ook altijd gezeik met aanhanger stekkers, dat daar nog steeds niets beters op gevonden is....
Geluk is een oude Mercedes met een volle tank.
-
DJS
- Diamant Boarder

- Type wagen: 250TD
Bij te-taxiteile kosten ze van Lemf├Ârder (originele kwaliteit) zo rond de 20 euro per stuk.StephanBenz schreef:Helaas heb ik te weinig tijd om de andere ook nog te vervangen, vond hem bij Wensink trouwens best prijzig, iets boven de 35 euro zo uit mijn hoofd.DJS schreef:Goed dat je een krakende fuseekogel meteen vervangt. Anders zat je over en paar weken waarschijnlijk met een wiel in je spatbord.Het is verstandig om de andere ook meteen te vervangen als dat niet onlangs gebeurt is. Die heeft er waarschijnlijk net zo lang ingezeten en met de 20 euro die zo'n fuseekogeltje kost, wil je ook geen risico lopen.
Had nog een kogel zonder sterretje proberen te bestellen, alleen kwam de autozaak hier met FEBI aan zetten, daar lees ik alleen maar gedoe over hier op het forum.