De avonturen van Qbuik's Benz in Parijs

Praten/kletsen over andere dingen in het leven
Gebruikersavatar
Qbuik
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 114
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 9:13 am
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee

De avonturen van Qbuik's Benz in Parijs

Bericht door Qbuik »

Beste forumleden,

Vandaag was de heenreis naar Parijs. Lekker dieselen. Heerlijk gereden......Maar om 22.30 uur naar bed en om 4.40 uur weer uit datzelfde, inmiddels lekker warm bedje viel niet mee en dat bleek voor Qbuik bij de Belgisch-Franse grens echt even teveel. Ik pakte de eerste de beste parkeerplaats om maar eens de slaapstand van de bestuurderstoel te gaan testen. Lekker de benen schuin over de middenconsole en hups de stoel (haast) plat, m'n dikke winterjas over me heen en mijn zwarte wollen 'Polen'-pet (met die pet op beweert iedereen da ik op een Pool lijk...vandaar Polen-pet) ver over mijn oren getrokken. En ik moet toegeven ook die stand van die Benz-stoel werkte perfect. Binnen no-time kwam ik in dromenland terecht. Natuurlijk droomde ik van mijn Benz en de onvergetelijke tochten, die we samen hebben gemaakt. Ik was in een lichte slaap denk ik, want op een gegeven moment denk ik:
ik zie schaduw.......neen.....kop verder in de jas en lekker door dromen.......heu? weer een schaduw? weer 1? toch maar even kijken. En toen ik (met mijn Polen-pet nog op) opkeek, staarde een man met een zwarte helm mij door het zijraam aan. Aan de achterzijde zag ik 2 man in dezelfde kleding naar de auto wijzen en druk met elkaar praten. Plotseling klopte precies aan het andere raampje iemand op het glas. Ik schrok me rot. nummertje 4. en toen zag ik het uniform: douane. Achter hem stonden 4 motoren. Moest de deur open maken. Vol bewondering voor het interieur werden er enkele vragen gesteld: wat is het doel van de reis, heb je contant geld bij je, van wie is deze auto en graag het kenteken en waar leeft u van?
Nadat ik de spullen had gegeven trokken ze zich terug en liepen met zijn 4'ren om de auto. Je had ze moeten zien.......was dit nu een echte controle of waren ze nu zo geintresseerd in die Benz? Denk een mix van allebei.
Na verloop van tijd en bewondering voor de Benz: c'est bien. Bon voyage en weg waren ze.
Hahahahahaha..........mooi he? Was wel een leuke onderbreking zo.
Morgen gaan we met openbaar vervoer naar paleis van Versailles en haar mooie tuinen. De Benz staat nu in een overdekte garage geze. Helaas niet afgesloten. Wel een mooie ruime plek. Er staan nog een paar oldtimers, Renault Dauphintje). Ik hoop dat ze ervan af blijven. Vandaag alleen maar Mercedessen gezien met afgebroken sterren. Echt bizar hier.
Trouwens gedurende die 450 km heb ik geen 1 W124 oud model zien langskomen. Staan ze allemaal in NL??
Bijlagen
Vetrekkende douaniers op de motor........
Vetrekkende douaniers op de motor........
Laatst gewijzigd door Qbuik op wo jan 19, 2011 10:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pena
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 872
Lid geworden op: wo sep 08, 2010 11:36 am
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W126 300SD 1981 aut.
W124 300D 1986
Locatie: Delft

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Parijs

Bericht door Pena »

Qbuik schreef:Staan ze allemaal in NL??
Yep ;)
Herman
250D
300D
Gebruikersavatar
Qbuik
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 114
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 9:13 am
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Parijs

Bericht door Qbuik »

De overdekte garage in een voorstad van Parijs. Mooi vertrekpunt om met openbaar vervoer het centrum te bezoeken. Op zich staat ze daar mooi, niet druk en ruime plekken.
Bijlagen
SAM_0324NEW.jpg
Gebruikersavatar
Qbuik
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 114
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 9:13 am
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Parijs

Bericht door Qbuik »

Ben benieuwd naar haar verbruik. Ietsje meer dan een kwart tank (van de 70 liter) kwijt voor 450 km. Met stadsverkeer zat ik vorige keer gemiddeld op een verbruik van 1:13.
Prijs diesel trouwens in Parijs 1,38 euro.
Gebruikersavatar
Qbuik
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 114
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 9:13 am
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Parijs

Bericht door Qbuik »

Vanmiddag 21-1 gaan we op pad met de Benz. De planning is om een rondritje te maken door Parijs. Eens kijken waar de tocht ons heen gaat brengen. Stort me voor het eerst in het drukke verkeer van Parijs. Lijkt me wel een hele ervaring om met haar over de Champs des Elysee te rijden, langs de Eiffeltoren en andere bezienswaardigheden.
Hoop mooie plaatjes te kunnen schieten voor mijn fotoboek en natuurlijk voor het forum.

:D Benz-grtz Qbuik
Gebruikersavatar
Schiedam-ster
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 26
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 8:14 pm
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Parijs

Bericht door Schiedam-ster »

Hallo Q buik.
Begin van een mooi verhaal.
Die fransen hebben natuurlijk een hekel aan Duitse auto's en doen het met de Franse limo's
daarom zal je ze niet zien.
Ben benieuwd naar de foto's tijdens jullie sight-seeing paris.
Jij heb alle schapen weer in het hok.
Vandaag mijn auto laten zien aan een man van een collegaatje van me.
Heeft zelf een bloed mooie Vito maar was een partij lyrisch van mijn Benz.
Zijn vader heeft ook altijd een W124 gehad en heeft nog spijt dat hij zijn laatste heeft weg gedaan. Hij bleef maar kijken en kon het niet geloven hoe hard en mooi de auto is. Moest alles weten..... dus weer iemand besmet vrees ik.
Groeten schiedam-ster
Gebruikersavatar
Qbuik
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 114
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 9:13 am
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Parijs

Bericht door Qbuik »

Parijs, de lichtstad........een heerlijke stad om in rond te rijden. De diesel van mijn Benz liep in een mooi ritme en trilde heerlijk door in het stuur. De zit in de Benz was heerlijk en voor mij door de ruit verscheen de ene bezienswaardigheid na de ander. Wat een happening!!

Tussendoor mooie plaatjes schieten. Voor de kick en de verzameling op de PC.

Benz-grtz van Qbuik! :D
Bijlagen
SAM_0639a.JPG
Gebruikersavatar
Qbuik
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 114
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 9:13 am
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Parijs

Bericht door Qbuik »

Zomaar in een frans straatje in de voorstad van Parijs: Puteaux.
Vertrekpunt van de Benz.
Bijlagen
SAM_0654.JPG
SAM_0657.jpg
Laatst gewijzigd door Qbuik op zo jan 23, 2011 10:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Qbuik
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 114
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 9:13 am
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Parijs

Bericht door Qbuik »

Eerste uitdaging.....de kasseitjes op de Champs des Elysee. En natuurlijk de drukte rondom de
Arc de Triomphe. Goed opletten, want die Fransen schieten aan alle kanten voorbij. En er is ├®├®n ding wat ik absoluut niet wil: een aanrijding!
Bijlagen
SAM_0554.jpg
SAM_0547 kopie (1).JPG
SAM_0546.JPG
Laatst gewijzigd door Qbuik op di jan 25, 2011 7:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Qbuik
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 114
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 9:13 am
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Parijs

Bericht door Qbuik »

En vandaar even langs de Benz Gallery.
Bijlagen
SAM_0557.JPG
Gebruikersavatar
Qbuik
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 114
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 9:13 am
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Parijs

Bericht door Qbuik »

En wat dachten jullie van dit plaatje!?
Bijlagen
SAM_0570.JPG
SAM_0568.jpg
Gebruikersavatar
Heftrucker
Beheerder
Beheerder
Berichten: 432
Lid geworden op: wo nov 03, 2010 10:54 pm
Roepnaam: Frans
Type wagen: E300T Turbodiesel
Bouwjaar: 1984
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: W126 500SEL
Locatie: Sas van Gent (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Parijs

Bericht door Heftrucker »

Qbuik, sinds kort kun je meer dan 3 foto's in 1 bericht plaatsen ( maximaal 20 ).
Probeer het naar eens uit ;)
Groeten van Frans.

Advies via PM wordt niet meer verstrekt. Voor vragen gebruik het forum!

Zet geen chassisnummers in de berichten op het forum, maar stuur die per PM.
Gebruikersavatar
Qbuik
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 114
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 9:13 am
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Parijs

Bericht door Qbuik »

Hoi Frans, bedankt. Ik raak dan alleen het overzicht op de volgorde van plaatsing kwijt, vandaar de aparte berichtjes.

Grtz, Qbuik :D
Gebruikersavatar
Qbuik
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 114
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 9:13 am
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Parijs

Bericht door Qbuik »

Qbuik's Benz moet zo orgineel mogelijk blijven! Maar zonder navigatiehulp door Parijs gaat echt niet lukken.
Bijlagen
SAM_0609.JPG
Gebruikersavatar
Heftrucker
Beheerder
Beheerder
Berichten: 432
Lid geworden op: wo nov 03, 2010 10:54 pm
Roepnaam: Frans
Type wagen: E300T Turbodiesel
Bouwjaar: 1984
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: W126 500SEL
Locatie: Sas van Gent (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Parijs

Bericht door Heftrucker »

Qbuik schreef:Hoi Frans, bedankt. Ik raak dan alleen het overzicht op de volgorde van plaatsing kwijt, vandaar de aparte berichtjes.

Grtz, Qbuik :D
Experimenteer eens met de knop "plaats in bericht"
Plaatsingknop.jpg
Daarna kun je weer een stukje tekst typen en een volgend plaatje uploaden en plaatsen ( zoals ik nu dus doe ):
Antwoordvenster.jpg
Zo kun je een heel verhaal maken en tussen de regels de plaatjes plaatsen.
Groeten van Frans.

Advies via PM wordt niet meer verstrekt. Voor vragen gebruik het forum!

Zet geen chassisnummers in de berichten op het forum, maar stuur die per PM.
Gebruikersavatar
Schiedam-ster
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 26
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 8:14 pm
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Parijs

Bericht door Schiedam-ster »

Mooi schilderijtje .Hangt al in je kamer.......?
Andere foto's ook perfect. Ben benieuwd naar de rest.
groet
Gebruikersavatar
Qbuik
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 114
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 9:13 am
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Parijs

Bericht door Qbuik »

En dan op bezoek bij de Dame van Paris! Wat een charme heeft deze vrouw. Hoog op haar benen torend zij zich boven Paris uit. Welke W124'er wil hier niet tussen staan??!!

Voldaan vervolgen we de weg langs het Trocadero Palais, richting het Radissonn Hotel Ambassador aan de Haussmann Boulevard en La Fayette.
Bijlagen
SAM_0614.JPG
SAM_0598.JPG
SAM_0595.jpg
SAM_0594.jpg
Gebruikersavatar
Merceders200D
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 515
Lid geworden op: za jan 23, 2010 3:19 pm
Roepnaam: Carel
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee
Locatie: Achterhoek

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Parijs

Bericht door Merceders200D »

Mooie foto's!!!

Wat doet oud ijzer vandaag de dag? :D
(ja ja die Eiffeltoren) :oops: Net op tijd!! :lol:

Zonder gekheid, mooi uitstapje zo in Parijs.

Toen ik 14 was ben ik een keer in de top van de Eiffeltoren geweest, wat een hoogte!

Gr Carel
''Keep on chooglin'' !!!!
Gebruikersavatar
Schiedam-ster
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 26
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 8:14 pm
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Parijs

Bericht door Schiedam-ster »

Mooie foto's weer q buik, geweldig.
Je heb wel op plekken gestaan waar je niet mocht komen h├®.
Zo'n Benz voor het paleis...........mooi.
Ik hoop als ik Pim ga halen in Finland dat ik ook zulke plaatjes kan schieten...
Zie binnenkort de andere foto's wel, en nemen we een borrel op al het moois.

groet, schiedam-ster
Gebruikersavatar
Qbuik
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 114
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 9:13 am
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Parijs

Bericht door Qbuik »

Carel, dan is het voor jou toch tijd om weer eens op avontuur te gaan naar Paris? Maar wel met de Benz! :D

Schiedam-ster........soms moet je een beetje risico durven nemen om mooie en unieke plaatjes te kunnen maken. Pim gaat halen in Finland met de Benz???? Dat zouden jij ├®n Pim wel erg gaaf vinden. Zeker weten! Mooie lange rit naar een land waar je denk ik niet snel met een Benz komt.
Gaaf. En die borrel......doen we!!

Benz-grtz,

Qbuik :D
Plaats reactie