Ik ben na 10 jaar Volvo ( laatste V70 D5 2002) rijden, in november 2010 overgestapt naar een Mercedes W124, 300TD bj 1986 Sportline, automaat. Het is een ex ambassade auto uit Italie met alle denkbare opties, met weinig kilometers. Ik kwam vandaag, tijdens het in laten bouwen van nieuwe afstandbediening voor de centrale vergrendeling er achter dat zelfs de stuur elektrisch verstelbaar is.
Ik moet nog een half jaar wachten, want hij is in juni 25 jaar oud en is mijn bolide een oldtimer.
De reden van mijn overstap van de Volvo naar een Mercedes Oldtimer is dat ik veilig, groot en zonder wegenbelasting wilde rijden. Met name de veiligheid staat bij mij hoog in het vaandel. Ik kan dit weten, want in mijn werk, 19 jaar, heb ik heel wat ongevallen behandeld waarbij ik bijna elke merk gezien heb. Wat ik zag, was dat de Volvo en de Mercedes elke keer goed van af kwamen. Daarnaast gekeken naar betrouwbaarheid, reparatie en onderdelen. Dan scoort de Mercedes zeer hoog. Alle onderdelen van deze diesel is volop zowel nieuw als gebruikt volop verkrijgbaar.
Dus veel voor weinig .....
Zodra ik foto's gemaakt heb, zal ik dit bijvoegen. Ik hoop dat ik met mijn vragen, van jullie kennis en expertise gebruik kan en mag maken.
groeten,
Mehmet.