Stank na het tanken
-
WillieW124
Stank na het tanken
Hoi vrienden
Als ik mijn 300E tank met benzine dan ruik ik dat nog in hele tijd in de auto,zo erg dat alle ramen open moeten.
De volgende dag is de geur weer redelijk weg,wie weet hoe dit kan.??
Als ik mijn 300E tank met benzine dan ruik ik dat nog in hele tijd in de auto,zo erg dat alle ramen open moeten.
De volgende dag is de geur weer redelijk weg,wie weet hoe dit kan.??
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Henk
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
- Contacteer:
Re: Stank na het tanken
Tank je door, tot de vulopening overstroomt?
Zo ja mogelijk de afvoer verstopt en komt er wat in de koffer ruime terecht ofzo.
Zo ja mogelijk de afvoer verstopt en komt er wat in de koffer ruime terecht ofzo.
-
WillieW124
Nee, ik tank hem zeker nooit vol, als die leeg is dan gooi ik er meestal Voor 4 tientjes in,
Als ik hem volgooi moet ik de hele week droog brood eten
Als ik hem volgooi moet ik de hele week droog brood eten
-
H&M
- Senior Boarder

- Roepnaam: Marc
- Type wagen: 300E
- Bouwjaar: 1987
Hoi, dit heb ik ook gehad.
Bij mij was het omdat ik de tank tevol had getankt. De benzine ging toen uitzetten en daardoor via het rubber van de dop uit de tank.
Normaal zou het dan weg moeten stromen via het slangetje naar de onderkant van de auto. Maar de buis die naar de tank toegaat waar je de tank slang inhangt. Daar zit een rubber om en die was iets groter en sloot niet meer zo mooi aan en daar door wist de benzine zich naar binnen te verplaatsen... waardoor er zelfs onder het reserve wiel benzine lag... en als je dan na het weekend de auto open doet, kan je de zuurstof flessen meenemen.. wat een lucht. Eerste kwartier maar ff alles opengezet.
Bij mij was het omdat ik de tank tevol had getankt. De benzine ging toen uitzetten en daardoor via het rubber van de dop uit de tank.
Normaal zou het dan weg moeten stromen via het slangetje naar de onderkant van de auto. Maar de buis die naar de tank toegaat waar je de tank slang inhangt. Daar zit een rubber om en die was iets groter en sloot niet meer zo mooi aan en daar door wist de benzine zich naar binnen te verplaatsen... waardoor er zelfs onder het reserve wiel benzine lag... en als je dan na het weekend de auto open doet, kan je de zuurstof flessen meenemen.. wat een lucht. Eerste kwartier maar ff alles opengezet.
De ongeëvenaarde voorsprong van de veelomvattende Mercedes-Benz toptechniek. Mercedes-Benz 300E.
-
WillieW124
Ok├® ,dank voor de reactie, zou het ook kunnen dat ik een beetje nadruppel waardoor er toch benzine in het slangetje komt? Zal morgen eens kijken.
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
- Contacteer:
Uitgedroogd rubber is vervangbaar, maar goed in de vaseline of z.g.n geel vet, wat wit van kleur is, zetten maakt het ook weer voller (bij ons op het werk noemen we dat geel vet, het is van Kroon)
- W124500E
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Michel
- Type wagen: 500E
- Bouwjaar: 1992
Idem gehad bij mij was de tank lek
Doordat deze na tanken vol zat en meer druk opbouwde mbt gewicht zweette deze
Haal de bekleding in de kofferbak eens weg en prop na tanken een strook keukenrol er onder je tank
Haal deze nadat je de stank hebt waargenomen weer weg en ruik eraan
Het demonteren is een klote baan en een tweedehands tank is ook een risico, een nieuwe is duur
Doordat deze na tanken vol zat en meer druk opbouwde mbt gewicht zweette deze
Haal de bekleding in de kofferbak eens weg en prop na tanken een strook keukenrol er onder je tank
Haal deze nadat je de stank hebt waargenomen weer weg en ruik eraan
Het demonteren is een klote baan en een tweedehands tank is ook een risico, een nieuwe is duur
W124 500E (E60 motor), Eisenmann, gone in less than six seconds.
-
Gullwing
Benzine stinken?
Hoe komen jullie daarbij, het ruikt heerlijk.
Ik neem iedere dag een snuifje, geweldig lekker.
Hoe komen jullie daarbij, het ruikt heerlijk.
Ik neem iedere dag een snuifje, geweldig lekker.
-
WillieW124
Jaar het ruikt opzich ook wel lekker maar als ik een poosje in die dampen zit dan word ik wat ligt in mijn hoofd
En kan ik niet eens meer helder denken
En kan ik niet eens meer helder denken
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Contacteer:
Dan moet je wat vaker een snuifje Whisky nemen, alles went...........
-
Gash
Ik heb ook een lekke tank gehad, roest. Het stonk behoorlijk in de auto, vond ik niet zo erg, de passagiers echter wel. De tank tot 2x aan toe vervangen omdat ik daarna een defect koolstoffilter had waardoor de tank vacu├╝m trok. Een 2ehands tank koop je voor 3x nix, ik was echter wel lang bezig met het reinigen voordat ik hem plaatste.
-
Gordi044
Actief koolstoffilter controleren [L voor] als deze is doorgerot dan kan je stank krijgen !
Groet Erwin.
Groet Erwin.
-
Gullwing
[L voor] even verduidelijken.
Dat is achter het voorspatbord. Plastic beplating weghalen dan is het filter zichtbaar.
Dat is achter het voorspatbord. Plastic beplating weghalen dan is het filter zichtbaar.
-
Gash
Wat fotootjes toen ik mijn koolstoffilter heb vervangen:
- Bijlagen
-
- koolstoffilter_4.jpg (213.47 KiB) 1246 keer bekeken
-
- koolstoffilter_3.jpg (214.4 KiB) 1246 keer bekeken
-
- koolstoffilter_1.jpg (262.9 KiB) 1246 keer bekeken
-
- koolstoffilter_2.jpg (251.99 KiB) 1246 keer bekeken
-
WillieW124
Dank manne voor de reacties,wat kost zo'n nieuw filter? Ziet er prijzig uit 
-
DJS
- Diamant Boarder

- Type wagen: 250TD
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
Niet te vaak die Mercedes krik gebruiken, hè? Dat vinden de krikpunten niet zo fijn, daarvan gaan ze rotten. 
Schaf een goede garagekrik of potkrik aan, daar staat je auto ook nog steviger op.
Schaf een goede garagekrik of potkrik aan, daar staat je auto ook nog steviger op.
-
Gash
Bedankt voor de tip. Ik heb inmiddels veel meer gewerkt aan de Benz en gebruik tegenwoordig inderdaad een garagekrikDJS schreef:Niet te vaak die Mercedes krik gebruiken, hè? Dat vinden de krikpunten niet zo fijn, daarvan gaan ze rotten.
- Verstappen
- Diamant Boarder

- Type wagen: 300E
- Bouwjaar: N.n.b.
Mocht je filter verrot zijn heb ik er nog wel 1 liggen voor je liggen.
Mag je voor niks ophalen

Mag je voor niks ophalen
Zoek je onderdelen of opties ?, stuur me maar een pb
-
WillieW124
Dank je wel voor deze geste Jos the Boss ,zal morgen wel even kijken hoe het er voor staat met het filter.