Motorsteunen of toch een ander probleem?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.
Plaats reactie
H&M
Senior Boarder
Senior Boarder
Roepnaam: Marc
Type wagen: 300E
Bouwjaar: 1987
Automaat: Ja
LPG: Nee

Motorsteunen of toch een ander probleem?

Bericht door H&M »

Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een Mercedes 300E uit 1987 AUT. Since dat ik de auto heb (afgelopen mei gekocht) trilt hij als ik hem in de D of de R zet. Als die in de P of N staat dan voel je de motor bewegen maar niet trillen.
Als ik een tijdje langzaam gereden heb, zonder dat er veel rijwind is en dan weer voor een stoplicht moet stoppen dan voel je de motor bewegen maar niet trillen. Als ik op de snelweg gereden heb en ik ga een afrit af en de motor komt in de D op een stationair toerental lijkt het net alsof die afslaat. Hele auto trilt (alsof die onder toeren is), toerental is gewoon 550/600 toeren dat is dus goed. Heeft dit iets te maken met dat de motorsteunen warm worden zonder rijwind dat ze dan uitzetten en minder kunnen trillen? Als er wel veel rijwind is dat ze dan weer zijn afgekoeld en dan wel weer kunnen trillen?

Dacht altijd dat dit met de motor te maken had. Maar tot mijn verbazing zou het dus kunnen komen doordat de motorsteunen versleten/slecht zijn. Zag op internet een aantal andere mensen die dit probleem ook hadden. Ook met andere auto merken. En bij hetzelfde probleem waren het ook de motorsteunen die slecht waren.

Vandaag heb ik de auto op de brug gehad en de motorsteunen bekeken. Het viel mij op dat het nummer op de motorsteunen met 201 begint wat van een 190 is. Moeten er onder een 300E niet andere motorsteunen zitten die sterker zijn en speciaal voor een 6 cilinder zijn? Want het kan natuurlijk zijn dat er ooit met vervangen van de motorsteunen verkeerde motorsteunen ondergezet zijn.

Ik ben benieuwd of jullie iets van dit probleem weten en hoor graag jullie mening.
Foto's heb ik bijgevoegd, misschien dat jullie hierover iets kunnen zeggen, of ze slecht zijn en of dat het misschien de verkeerde zijn?

Hoor graag van jullie!

Mvg, Marc.
Bijlagen
Motorsteun rechts voor
Motorsteun rechts voor
2014-07-26 13.02.54.jpg (349.73 KiB) 1946 keer bekeken
Motorsteun links voor
Motorsteun links voor
2014-07-26 13.01.23.jpg (313.08 KiB) 1946 keer bekeken
Versnellingsbak steun
Versnellingsbak steun
2014-07-26 12.54.42.jpg (381.64 KiB) 1946 keer bekeken
Motorsteun code
Motorsteun code
2014-07-26 13.21.30.jpg (320.87 KiB) 1946 keer bekeken
De ongeëvenaarde voorsprong van de veelomvattende Mercedes-Benz toptechniek. Mercedes-Benz 300E.
Donmercedes

Re: Motorsteunen of toch een ander probleem?

Bericht door Donmercedes »

Ik heb /had hetzelfde probleem en heb de steunen laten vervangen en dat was echt nodig want het scheelde zowat de helft qua dikte.
Maar het probleem is wel minder geworden maar niet echt weg.
Bij mij doet hij het ook erg als ik hem na een ritje lang of kort maakt niet uit,hem opnieuw start.
Echt weinig toeren en slaat ook wel eens af.
Als ik dan een stukje op weg bent is het probleempje ook weg en ben ik er inmiddels na 3 jaar wel aangewend geraakt,maar ik ben wel benieuwd of er een antwoord komt op jouw vraag en kan ik er misschien ook iets mee.

Succes Don
Ps,de garage waar ik altijd komt had het over de spinnekop vervangen,heeft hij hier gelijk in of is dat onzin?
H&M
Senior Boarder
Senior Boarder

Bericht door H&M »

Ik heb geen idee of mijn motorsteunen versleten zijn.Ze zien er niet echt slecht uit. Alle symptomen wijzen er wel naar.. Maarja het kan aan zoveel dingen liggen.
Af en toe heb ik wel dat ik hem start en dan valt die ook gelijk weer uit. Daarna start ik nog een keer dan gaat die moeilijk weer aan maar als die aanslaat dan blijft die wel lopen.
Maar problemen met de spinnekop zou goed kunnen..

Ik hoop dat iemand een goed advies/tip kan geven zodat ik dit kan oplossen. Vind het trillen voor een stoplicht nogal storend.

Mvg, Marc.
De ongeëvenaarde voorsprong van de veelomvattende Mercedes-Benz toptechniek. Mercedes-Benz 300E.
Orion
Expert Boarder
Expert Boarder
Type wagen: E300T Turbodiesel
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: W201 190E 2.0

Bericht door Orion »

Wellicht eens je stappenmotor schoonmaken. Die regelt het stationair. Is veel over te vinden op het forum. (Dit voor het afslaan uiteraard).
Grtz Orion.

Afbeelding Lucht massa meter/ Potmeter nodig? Geef me een PB.
H&M
Senior Boarder
Senior Boarder

Bericht door H&M »

Stappenmotor heb ik een maand terug schoon gemaakt. Toen ik in de stappenmotor keek zag ik wel dat er deukjes en een hapje eruit van het het metaal wat er binnenin zit. Weet niet of dit ermee te maken heeft?

Maar heb dit meer topic aangemaakt om antwoord te krijgen op de vragen over de motorsteunen.
Iemand al enige idee of het de motorsteunen zijn en of dat wel de goede zijn?

Mvg, Marc.
Harolds
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Roepnaam: Harold
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes C220 CDI 2011
Volvo v70 2.5 10v, 1998, het hondenhok

Bericht door Harolds »

Wanneer je het nummer op de motorsteun googed, zul je zien dat dit nummer voor verschillende motoren te gebruiken is, waaronder de 300E.
Of een motorsteun "op" is, kun je eigenlijk alleen zien wanneer je er een nieuwe naast legt.

Het rijwindverhaal herken ik niet.
Misschien dat een goed warme (benzine) motor mooier rondloopt, dus minder schudt?
Bij mijn diesel is dit wel het geval.
Afgelopen winter zijn bij mijn Benz de beide motorsteunen vervangen, en het schudden van de motor bij stationair is voor 95% verdwenen.
H&M
Senior Boarder
Senior Boarder

Bericht door H&M »

Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik nieuwe motorsteunen bestel. Die vervangen kijken of er verschil is. Motor warm of koud voel je schudden. Maar niet zo trillen als die koud is en in de versnelling staat. Dan trilt de hele auto..
Dat rijwind verhaal was eigenlijk meer mijn eigen gedachten erachter.
Een 6 cilinder hoort toch helemaal stil te liggen of schudden ze altijd wel iets?

Laat nog wel van me horen als ik meer weet.

Mvg, Marc.
Orion
Expert Boarder
Expert Boarder
Type wagen: E300T Turbodiesel
Bouwjaar: 1986
Opmerkingen / andere wagens.: W201 190E 2.0

Bericht door Orion »

Vaak is de Bak-steun ook aan vervanging toe als de motor steunen gaar zijn. Het is dan ook vaak een aanrader om die ook te vervangen.
Grtz Orion.

Afbeelding Lucht massa meter/ Potmeter nodig? Geef me een PB.
Wim765
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Wim
Bouwjaar: 1985

Bericht door Wim765 »

Ik heb nog een goede baksteun liggen. Kost nieuw Ôé¼ 52,50. Mag weg voor Ôé¼ 25,-
H&M
Senior Boarder
Senior Boarder

Bericht door H&M »

Ik ga motorsteunen en baksteun allemaal vervangen. Bedankt voor de reacties.
Hopelijk lost dit het probleem op.

Mvg, Marc.
Plaats reactie