door Gordi044 » do apr 05, 2012 12:14 pm
Ik vind de verbruikcijfers op dit forum wel geinig hoor, ik zelf heb bij een LPG inporteur gewerkt [eurogas] en veel met LPG en CNG verbruik te maken gehad, Nu heb ik een Opel Corsa 1,4i 8v [met airco en stuurbekrachtiging] Ik rijd hiermee gewoon woon werkverkeer [10 km] met de nodige stoplichten en een stuk snelweg van ongeveer 7 km, soms wat file maar ik werk onregelmatig dus komt dat niet geregeld voor.
Ik heb ingeboud een lambda geregeld LPG systeem [mengsel optimaal en op een rollenbank getest]
Hiermee haal ik een normaal verbruik van 1:10 en dan moet ik geen gekke dingen doen.
Ik wil wel eens weten hoe een achterwielaangedreven ouderwetse [met respect overigens] auto met meestal meer als 2300cc aan boord aan deze prachtige cijfers komt, mijn 260E draait al 1:8 op benzine.
Of er word gemeten [tanken, snelweg op met 90 kh,150 km rijden, weer tanken op de zelfde snelweg zonder file en weer het verbruik berekenen] maar dat zijn dus geen juiste verbruiks getallen !!, verbruik is altijd 33% snelweg 33% stad [dus echt stilstaan en optrekken] en 33% buitenweg.
Helaas heb ik de LPG verbruiksfles niet meer maar daar meten wij vroeger zeer correct het verbruik mee bij diverse merken automobiellen en kwamen bijna nooit boven 1:10
Groet Erwin.