Nog 1 poging....
https://mercedes-benz-publicarchive.com ... l?oid=5258In de 10e alinea lees je precies hoe en wat en let ook op de laatste regel die ik vertaald heb:
"Rückrüstfahrzeuge" waren tot augustus 1989 nog op aanvraag verkrijgbaar met overeenkomstige korting"
Dat had o.a. te maken met de beschikbaarheid van loodvrije benzine in de EU toendertijd.
Mensen gingen o.a. met hun auto op reis en in sommige landen was loodvrij toen niet te krijgen.
Die benzine is midden 80er jaren gekomen en valt nog genoeg over te vinden op het www.
Je moet je met dit soort discussies kunnen verplaatsen in de tijd, het is bijna 40 jaar geleden...
Als een optie op een bepaald moment Serie/Grundausstatung wordt, vervalt de optiecode op de optielijst.
Net als bij ABS, optie 470 tot augustus 1988, daarna Serie/Grundausstattung en niet meer op de optielijst.
In dit geval was optiecode 620 van 9-85 tot 9-86 met kat. En vanaf 9-86 zonder kat (voor een W124).
Ik snap dat dat erg verwarrend overkomt maar een '88er met M103 is zeker geen grensgeval.
Van die Rückrüstfahrzeuge was sprake van 9-86 tot 8-89 en reden dus zonder kat de fabriek uit.
Op de optielijst stond dan code 620 'ohne kat'. De klant kreeg korting, hoeveel kan je op de geplaatste foto zien.
Jouw auto heeft optie 620 niet in de lijst staan en was dus geen Rückrüstfahrzeug maar eentje mét kat.
Een 2e, 3e of weet ik veel welke eigenaar heeft besloten, om wat voor reden ook, zonder kat verder te willen.
MB had rückrüstpakketten voor auto's met 3-weg kat, je kon het bij MB laten doen of zelf doen.
In dat pakket zitten o.a. die twee stekkers en ook de sticker zoals op de foto, dat zegt dus ook niks.
In jouw geval is dat vermoedelijk zelf gedaan, als ik lees hoe de draden bevestigd waren, een rommelpotje.
Ik heb geprobeerd maximaal met aanwijzingen en bewijzen te komen, die mis ik helaas bij anderen.
Je schreef dat jouw ECU voor zonder kat is, waar stond dat? Ik vond er nl drie keer eentje, via google, "met kat".
Je geeft, en neemt, aan dat de benzinedruk 6,5 Bar moet zijn omdat dat op een forum staat.
Ik heb het voor je uitgezocht: bij koude en warme motor 5,3 - 5,5 Bar....(hoef je ook niet geloven
)
Vroeger nam ik alles klakkeloos aan van 'kenners' en daarom een paar keer, o.a. financieel, goed op m'n bek gegaan.
Daarom neem ik niets meer aan van anderen en zoek het zelf tot op den bodem uit.