door w126560td » ma jan 15, 2024 12:33 am
Rd500sec
Goed overzichtelijk allemaal, alleen mijn auto heeft als deze onderdelen niet.
Auto is omgebouwd van benzine naar diesel.
İk vind het zeer vreemd dat mijn auto bijna 10 jaar lang probleemloos, zelfs zonder vcv aansluiting loopt , en nu ineens in de 4 begint te slippen. Vacuum is rechtstreek vanaf de pomp op vcv verdeeld, en vanuit de vcv gaat die naar de automaat bak. Verder zitten er geen onderdelen of doosjes, potjes tussen.
Binnen door stads verkeer heb ik mijn versnellings pook altijd in de 3 staan, nooit in de D. Dit gebruik ik al zeker 6 jaar lang op deze manier. Enkel wanneer ik de bebouwde kom verlaat zet ik mijn pook in de D.
( 2.65 differentieel )
İk heb ter beveiliging een elektronische klepje tussen de vacuum leiding naar de bak toe geplaats. Deze klepje kan ik d.m.v. een knopje in de auto bedienden. Zodra ik deze klep activeer wordt da vacuum geblokkeerd naar de bak toe. Zonder vacuum totaal geen slip in de 4. Versnelling.
Momenteel weet ik geen andere opties om mijn bak te besparen. İk gebruik de auto dagelijks, dinsdag ga ik op wintersport, totale rit van 2500 km ongeveer. İk denk dat ik geen problemen zal ondervinden door op deze manier mijn bak te manipuleren.
İk heb ook wat navraag gedaan bij een paar revisie bedrijven over mijn probleem, hun geven aan dat mijn bak versleten kan zijn, echter ik kan me hierin niet terug vinden. Verder kan niemand mij een aanvaardbare suggestie geven hierover in turkije.